Postacı olmak için hangi bölüm okunmalı?
Posta Hizmetleri Daire Başkanlığı (Meslek Yüksekokulu) Görev Tanımı: Posta Hizmetleri Daire Başkanlığı, haberleşme ve kargo taşımacılığı konusunda uzmanlaşmış kişileri yetiştiren bir daire başkanlığıdır. Daire Başkanlığının Amaçları: Sektörde çalışmak üzere alanında bilgili ve görev bilinci yüksek kişilerin yetiştirilmesini sağlamak.
Posta hizmet ne iş yapar?
PTT Genel Müdürlüğü, (kamu) görevlileri aracılığıyla para postanesi gişe hizmetleri ve bildirim teslim işlemleri sağlar. Temizlik, güvenlik, yük/kurye teslimatı ve kayıtlı ve kayıtsız gönderilerin dağıtımı ve teslimatı alanlarındaki hizmetler (özel) özel kuruluşlar tarafından sağlanır.
Posta hizmetleri kaç puanla atanır?
2) Yurt içinde veya yurt dışında sürekli çalışmasına engel olabilecek bedensel veya ruhsal bir hastalığının bulunmadığını Sağlık Kurulundan alınacak resmi raporla belgelendirmek. 3) KPSS P3 puan türünde en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
Posta hizmetleri ne iş yapar maaşı?
Ankete katılan kullanıcıların paylaştığı maaş verilerine göre, bir posta çalışanının ortalama aylık maaşı 24.600 TL’dir. Bir posta çalışanının en düşük ortalama maaşı 19.700 TL iken, en yüksek ortalama maaşı ise 32 TL’dir.
Kimler postacı olabilir?
n) Postacı kadrosuna başvurabilmek için; 1) Listede (Ek 2) belirtilen iki yıllık fakültelerin bölümlerinden mezun olmak. 2) En az B sınıfı sürücü belgesi ve A2 sınıfı sürücü belgesine sahip olmak. (Yazılı sınav sonucu atanmaya hak kazanan adayların belgelerini teslim etme süresine uymaları gerekmektedir.)
Postacı devlet memuru mu?
Madde 9 – (1) Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında en az beş yıl çalışmış ve dört yıllık yüksek öğrenim mezunu olan dağıtıcılar, başvuruları üzerine, yükselme sınavına girmeksizin 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki kamu görevlisi unvanına atanırlar.
Lise mezunu PTT’de çalışabilir mi?
e) En az lise veya dengi okul diploması. f) PTT Müdürlüğü’ne göre PTT A.Ş.’de istihdam. Acenteler, Usul ve Esaslar’ın 10. maddesi uyarınca uygun görülen bir işi sağlayabilmelidir.
Postacılık mesleğini seçenler ne iş yapar?
Postacılar, mektup, ihbar, telgraf, havale, paket ve koli gibi postaları adreslere ulaştıran personeldir.
2 yıllık posta hizmetleri ne iş yapar?
Posta Hizmetleri Ortak Derece Programı, posta ve yük hizmetlerinin yönetimi ve işletimi konusunda eğitim sağlayan bir programdır. Bu program, posta ve yük hizmetlerinin organizasyonu, lojistik süreçleri, müşteri ilişkileri, dağıtım sistemleri ve uluslararası posta operasyonları gibi konuları kapsar.
PTT’de çalışmak için ne mezunu olmak gerekir?
a) Veznedar ve Büro Memuru kadrolarına başvuruda bulunmak için; 1) Veznedar ve Büro Memuru kadrolarına başvuruda bulunmak için, Ek-2’de yer alan listede yer alan bölümlerden en az dört yıllık öğrenim veren bir yükseköğretim kurumundan veya YÖK tarafından denkliği kabul edilen yurt dışındaki bir okuldan mezun olmak gerekir.
Posta hizmetlerinde hangi dersler var?
Posta Hizmetleri Dairesi’nin sunduğu dersler nelerdir?Mektup PostasıTemel HukukPosta Hizmetinin TarihiLojistiğe GirişDavranış BilimleriGenel EkonomiKalite Yönetim SistemleriNakliyeDaha fazla makale…
PTT KPSS kaç puan?
Kasiyer olarak başvuruda bulunabilmek için (KPSS P3) puanının en az 70.00 olması, mühendis ve avukat olarak başvuruda bulunabilmek için ise (KPSS P3) puanının en az 75 olması gerekmektedir.
Postacı maaşı 2024 ne kadar?
Posta çalışanı maaş geçmişiYılEn düşük maaşOrtalama maaş2025–2024₺19.300₺22.400₺2023–213.400₺15.900₺202310.000₺11.
Posta hizmetleri kaç yıllık?
Posta Hizmetleri Daire Başkanlığı (2 yıl)
Postacı nasıl olunur?
Gerçek Kişi Başvuruları: Elektronik imzanız veya mobil imzanız yoksa, “Çevrimiçi Ön Başvuru” bölümünden PTTKEP Hesap Ön Başvurunuzu tamamladıktan sonra şahsen veya yasal temsilciniz aracılığıyla PTT Müdürlüklerimize başvuruda bulunabilir, sözleşme imzalama sürecini tamamladıktan sonra PTTKEP Hesap sahibi olabilirsiniz.
Postacılık hangi bölümdedir?
Posta Hizmetleri Bölümü, öğrencilere modern iletişim teknolojileri ve posta sistemi yönetimi konusunda profesyonel beceriler kazandıran bir eğitim programı sunmaktadır. Bu programın mezunları, posta hizmetinin çalışma alanlarında kendilerine en uygun kariyeri sürdürme fırsatına sahiptir.
PTT’de çalışmak için ne mezunu olmak gerekir?
a) Veznedar ve Büro Memuru kadrolarına başvuruda bulunmak için; 1) Veznedar ve Büro Memuru kadrolarına başvuruda bulunmak için, Ek-2’de yer alan listede yer alan bölümlerden en az dört yıllık öğrenim veren bir yükseköğretim kurumundan veya YÖK tarafından denkliği kabul edilen yurt dışındaki bir okuldan mezun olmak gerekir.
Postacı ne kadar alıyor?
Posta çalışanları maaş geçmişiYılEn düşük maaşOrtalama maaş20213.000₺3.696₺20202.500₺3.036₺20192.200₺2.640₺20181.700₺2.
Lise mezunu PTT’de çalışabilir mi?
e) En az lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak, f) PTT Müdürlüğünden PTT A.Ş. mezunu olmak. Acenteler için şart, Usul ve Esasların 10 uncu maddesi uyarınca uygun görülen bir iş bulma imkânına sahip olmak.